30-08-12

Verkeer in Brussel en andere steden

Soms vraag ik me af dat ik alleen me erger in het verkeersbeleid te Brussel maar ook in de andere groot steden.

 

Waar  je ook rijdt, op de ring in Mechelen of in Brussel of in andere grootsteden, je kan onmogelijk door twee groene lichten rijden als je de maximum snelheid respecteert.

 

Wanneer je dit dan verder gaat uitzoeken stel je vast dat het een bewuste keuze is van de politie. Alleen maar om de snelheid te minderen en het verkeer naar de groot steden te ontmoedigen. Wat ik me dan afvraag:

·     om hoge snelheden (boven de toegelaten snelheid) onder controle te krijgen/te houden kan je met snelheidscontroles en onbemande camera's dit makkelijk in orde brengen.

·     In Brussel worden sommige verkeerslichten, weliswaar om beurt, zo aangepast dat in de spits er minder auto's door het groen kunnen dan buiten de spits. Bijvoorbeeld het verkeerslicht aan de kerk in Laken.

·     En, een groene golf is goed voor het milieu. Waarom dan niet wat effort steken in het goed afregelen van de verkeerslichten in en rond de groot steden.

 

Is er dan echt geen geld om dit in orde te brengen? Waar gaat het geld van de boetes naar toe. Wat met de raadgevingen/opmerkingen van VAB Touring, ed?

 

Zijn er nog die dit lezen die het zelfde gevoel hebben? Je mening/opmerkingen zijn welkom.

 

Tot de volgende,
Patric

 

13:29 Gepost door Patricske in Actualiteit, Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.